DAM Digital Analytics Middag

Vier keer per jaar organiseren wij een gratis MOA Digital Analytics Middag – een middag met 3 tot 4 inspirerende sprekers, ruimte voor discussie en netwerken.

21 juni 2017 (al geweest!)  - Digital Analytics Middag: Datavisualisatie met Impact!

15 november 2017 - Digital Analytics Middag: Onderwerp nader te bepalen

Locatie: Wibauthuis van de HVA - Amsterdam

De DAM "Datavisualisatie met impact!" van 21 juni jl. was een groot succes. We verzamelen en analyseren tegenwoordig steeds meer data. Maar hoe zorg je ervoor dat de inzichten die jij uit de data haalt landen bij het management en dat zij de juiste beslissingen nemen? Juist, door te visualiseren. Ons brein is niet voor niets visueel ingesteld. Maar hoe zet je nu al die data om in dashboards of infographics? In de MOA Digital Analytics Middag van 21 juni namen we zo'n 170 geinteresseerden mee in de mogelijkheden en inspireerden wij hen via top cases met krachtige voorbeelden die direct toepasbaar zijn.

Presentaties sprekers - DAM - 21 Juni

Michiel Dullaert

Michiel Dullaert

Datavisualisatie met impact Impact maken met data gaat verder dan de juiste insights vinden met behulp van analyses. Impact maak je pas, zodra iemand iets met die insights gaat doen. Hoe overtuig je nu iemand dat jij zulke waardevolle insights hebt? Door de juiste design keuzes te maken in je visual, zorg je ervoor dat je de nieuwsgierigheid van je lezer prikkelt en hij verleid wordt om jouw inzichten tot zich te nemen. Je verstopt als het ware een magneet in de data die de lezer naar het inzicht toe trekt. Vervolgens onderneemt hij ook nog eens de door jou gewenste actie. Dat is de impact die je wilt maken met je data. Download hier de presentatie
Johan de Groot

Johan de Groot

De term Analyse wordt gebruikt voor de software en de methoden waarmee organisatie data begrijpelijk maken. Ieder bedrijf genereert en verzameld ongelooflijke hoeveelheden data in allerlei vormen en maten. Maar waar moet je op letten? Data moet kloppen: gegevens moeten de waarheid weergeven. Bij data-verzamelen - bijvoorbeeld met een pakket van Google Analytics - moet je er zeker van zijn dat de data relevant (genoeg) is om te kunnen analyseren. Weet welke data je aan het analyseren bent. Door middel van goede visualisaties - grafieken, tabellen of infographics - ontdek je snel de juiste inzichten, waarmee je ook daadwerkelijk processen kunt verbeteren. Download hier de presentatie
Jithesh Rajendran

Jithesh Rajendran

User personas and Data Visualization: Data storytelling An analytical and results-oriented Digital Marketer with over 10 years’ of diverse marketing and business experience across large Global organizations and emergent young brands. Jithesh is a popular commentator of digital technology innovations and writer of opinion pieces on digital, marketing and data analytics. His experience is a unique blend of industry roles, management consulting and multi-faceted marketing advisory roles. Presentatie is helaas nog niet beschikbaar

Aanmelden Digital Analytics Nieuwsbrief

Zoek in ClouToday