Leergang Digital & Webanalytics

4-daagse Digital- en Webanalytics opleiding

De eerste leergang zal plaatsvinden op:

15 november - Introductie Digital Analytics & Google Analytics - jouw docent: Frans Appels - Netprofiler
22 november - Verdieping in Google Analytics - jouw docent: Felipe Wesbonk - Traffic Builders
29 november - Tools en Dashboarding - jouw docent: Johan de Groot - AntiChaos
6 december- Conversie Optimalisatie en A/B Testen - jouw docent: Mesut Karaman - Freelance Webanalist

Digital en Webanalytics

Steeds meer oriëntatie en koopgedrag vindt online plaats. Maar hoe speel je met je online communicatie in op de behoefte van de digitale consument? Het kan door het vastleggen, analyseren en vervolgens optimaliseren van de digital customer journey.

  • Maar wat leg je vast?
  • Hoe bepaal je waarop te sturen?
  • Hoe configureer je je (web)analytics tool?
  • Hoe vertaal je rapporten naar praktische inzichten?
  • Hoe zorg je dat deze inzichten resulteren in betere online campagnes, nuttige testen en een hogere conversie?

Dat zijn dé onderwerpen van de leergang Digital- en Webanalytics.

In deze leergang wordt praktische ervaring opgedaan met alle veelgebruikte webanalyse tools en oplossingen zoals Google Analytics, Adobe Analytics, tagmanagement, A/B testing tools en conversie optimalisatie. 

Voor wie: De opleiding is enerzijds ontwikkeld voor (young) professionals die aan de slag willen op het gebied van webanalyse, digital analyse en online marketing. En anderzijds voor (online) marketeers die zich willen verdiepen in wereld van digital analytics.

Je leert: Binnen een maand leer je op tactisch en operationeel niveau hoe je succesvol webanalyse tools selecteert, implementeert en gebruikt.

  • DAG 1 - Introductie Digital Analytics en Google Analytics

    Introductie Digital analytics en Google Analytics

    Frans Appels - Netprofiler
    • Trends en ontwikkelingen in analytics en wetgeving
    • Digital analytics plan, doelstelling en KPI's
    • Overzicht van online marketing instrumenten
    • Databronnen, dataverzameling en meetmethodes
    • Terminologie analytics
    • Cookiewetgeving en privacy

    • Tagmanagement oplossingen en toepassing
    • Introductie Google Analytics
    • Rapporteren en analyseren in Google Analytics
    • Campagne analyse
  • DAG 2 - Verdieping in Google Analytics

    Verdieping in Google Analytics

    Felipe Wesbonk - Traffic Builders
    • Campagne tagging
    • Campagne analyse in Google Analytics
    • E-commerce tracking
    • Segmentatie
    • Attributie en attributie modellen

    • Funnel en conversie analyse
    • Landingspage optimalisatie
    • Visitor flow
    • Geavanceerde analyses in Google Analytics
    • Zelf aan de slag
    • Uitleg over Google Analytics examen
  • Tools en dashboarding

    Johan de Groot - AntiChaos
    • Adobe Analytics Suite en rapportages
    • Zelf aan de slag met Adobe Analytics
    • Overzicht andere web analytics tools
    • Social media analytics

    • Ontwikkelen van dashboards
    • Overzicht tooling: Google Analytics Dashboards, Google Data Studio, Klipfolio, Tableau
    • Zelf aan de slag met ontwikkelen dashboards
  • Conversie optimalisatie en A/B testen

    Mesut Karaman - Freelancer
    • Expert audit
    • Usability onderzoek
    • Online surveys
    • Customer feedback
    • Tooling zoals Hotjar en Usabilla

    • Optimalisatie met A/B testing
    • Overzicht tools: Visual Website Optimizer, Optimizely en Google Personize
    • Zelf aan de slag met Visual Website Optimizer

Aanmelden Digital Analytics Nieuwsbrief

Zoek in ClouToday