Recruiters benaderen vaker mannen dan vrouwen. Ook zijn mannen eerder geneigd om op aanbiedingen in te gaan. Dat blijkt uit het Intermediair Imago Onderzoek 2018 uitgevoerd door Motivaction onder ruim 4.000 hoogopgeleide Nederlanders.

On June 6th, Ipsos Affluent Intelligence releases the 23rd annual release of the European Affluent Survey. The Ipsos Affluent Survey measures the media and marketing behaviour of Europe’s most Affluent and Influential consumers – the Affluencers.

Op 10 september organiseert de MOA het eerste deel van de leergang R met Hester van Herk als workshopleider. Deze workshop is is ontwikkeld voor marktonderzoekers en data analisten die ervaring hebben met SPSS (of een ander statistisch pakket) en op zoek zijn naar een taal die sneller, krachtiger en flexibeler is en meer mogelijkheden biedt om analyses te doen en data te visualiseren.

Statistisch Onderzoek en Data-Analytics onderzoek neemt binnen de AVG een speciale plaats in. In de ClouToday willen we daar de komende tijd wekelijks aandacht aan besteden door een veel gestelde vraag te behandelen.

Grote retailers en fabrikanten van consumentenproducten wacht wereldwijd de komende twee jaar een compleet nieuw speelveld. Fysieke winkels verdwijnen verder, fabrikanten gaan meer producten rechtstreeks aan de consument verkopen en productieketens worden veel meer op de behoefte van de klant worden afgestemd.

Stichting Digitale Infrastructuur Nederland (DINL), de Dutch Startup Association (DSA) en de Fiber Carrier Association (FCA) reageren in een gezamenlijke brief naar de staatssecretaris van Economische Zaken op de verschenen digitaliseringsagenda van het kabinet-Rutte III.

Vanaf heden is Bart Massa toegevoegd aan het managementteam van Validators. Massa is hiermee het derde MT-lid, naast Erik Prins en Martin Leeflang.

Op een mooie woensdagochtend in de kantine van een Spakenburgs visbedrijf werd het fundament gelegd voor de Nationale Haringtest. Na al het rumoer in 2017 heeft Mobiel Centre proactief de verschillende organisaties benaderd om mee te denken over een goede test onder consumenten.

Onlangs vond de feestelijk uitreiking van de Nederlandse Data Science Prijzen plaats. De Hendrik Lorentz prijs wordt uitgereikt aan de inzending binnen het bedrijfsleven die op de meest onderscheidende en innovatieve manier data science toepast.

INLEIDING

In de leergang worden de basisbeginselen van R besproken, gevolgd door het met R bewerken, analyseren en visualiseren van data. Je zult leren wat R is, hoe je R kunt gebruiken in marktonderzoek en analytics, hoe je er snel in thuis kunt raken en hoe je R-scripts schrijft. Aan het eind van de leergang van 3 afzonderlijke workshops kun je zelf data analyseren en visualiseren met R. 

Aanmelden Cloutoday