Een op de drie Nederlanders gaat na een week werken niet met een voldaan gevoel het weekend in. Met name millennials, de generatie geboren na 1980, zijn aan het einde van de werkweek toe aan weekend. Een kwart heeft dat gevoel zelfs altijd.

Op 4 oktober organiseert de MOA de MOAcademy "AVG in de praktijk" met Alexander Singewald als workshopleider. Deze workshop is bestemd voor iedereen die in aanraking komt met persoonsgegevens van respondenten, onderzoekers, Data Protection Officers (Functionaris voor de Gegevensverwerking), directieleden, opdrachtgevers voor onderzoek, publiek/privaat en analisten.

Op 8 oktober organiseert de MOA de MOAcademy "Datavisualisatie, van inzicht naar impact" met Michiel Dullaert als workshopleider. Deze workshop is gericht op mensen die, met het delen van hun data, collega’s en klanten in beweging willen krijgen. Voor iedereen die rapporten, memo’s, analyses en presentaties maakt. 

GfK draagt haar archief met kijk- en luistercijfers over aan het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid. Het betreft de kijkcijfers uit de periode 1967-2001 en luistercijfers uit de periode 1967-2011.

Voor het eerst sinds het aantreden van dit kabinet zien we dat de meerderheid van de kiezers ontevreden is over het kabinet. Op dit moment is 56 procent van alle kiezers ontevreden over het kabinet Rutte III, 40 procent is tevreden.

In een wereld waarin technologie het tempo bepaalt en consumenten meer en meer verwachten, moeten organisaties wendbaar zijn en meer waarde leveren aan klanten. Dat heeft zijn effect op research, marketing en management in bedrijven. De MOA wil professionals helpen de ontwikkelingen te begrijpen, de praktijk aan te passen en voorop te blijven lopen in de slag om de consument. Daarom start in januari 2019 een nieuwe cursus onder de naam Klantgericht Organiseren.

Peter O’Neill helpt organisaties om meer uit hun data te halen. Op het Digital Analytics Congres van 9 oktober, vertelt hij wat er vaak nog fout gaat. Organisaties moeten volgens de Brit heel anders naar digital analytics gaan kijken en niet bang zijn om erin te investeren. 

Dit jaar zijn er net als vorig jaar een recordaantal Effie-cases ingezonden. De categorie ‘Gedrag kort’ heeft met 16 cases de meeste inzendingen. ‘Gedrag Lang’ heeft 13 inzendingen, de categorie ‘Merk’ telt 14 cases en ‘Maatschappelijk’ 4.

Onlangs is de nieuwe versie van de Nederlandse gedragscode wetenschappelijke integriteit gelanceerd. De afgelopen tijd is er door de KNAW, NFU, NWO, TO2-federatie, Vereniging Hogescholen en de Vereniging van Universiteiten intensief samengewerkt aan een grondige herziening en verbreding van de code, die al sinds 2004 bestaat.

Totta data lab en Verdonck, Klooster & Associates (VKA) lanceren een keurmerk voor de ontwikkeling en het gebruik van algoritmes. ‘Voor het vertrouwen in algoritmes is het cruciaal dat deze op een correcte manier worden toegepast’, aldus Adriaan Ackers, partner van Totta data lab.

Aanmelden Cloutoday