Actueel

Actueel

Heeft u een actueel onderwerp?

Wilt u een actueel onderwerp aandragen voor de ClouToday nieuwsbrief en website? Laat het ons weten en stuur uw bijdrage naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Op 24 april aanstaande vindt het gratis symposium plaats over ‘Surviving the Retail Revolution’. De drie genomineerden voor de MOAward prijs ‘Insights Scientist van het jaar 2019’ geven een presentatie rondom het topic. Na elke presentatie stelt het expert-panel vragen en is er ruimte voor discussie.

Op 1 april organiseert de MOA de MOAcademy "Praktische methodologie en het analysepalet" uit leergang marktonderzoek met Robert van Ossenbruggen als workshopleider. Deze workshop is bestemd voor kwantitatief georiënteerde starters, die inzicht verlangen in de wereld van het surveyonderzoek en meer ervaren onderzoekers die hun kennis willen opfrissen.

Artificial intelligence en ‘machine learning’ worden steeds meer toegepast. Wat dit voor onderzoek zal betekenen en wat de toekomst ons gaat brengen, kwam aan bod tijdens de MOA Digital Analytics Middag van 14 maart jl op de Hogeschool van Amsterdam.

De MOA, branchevereniging voor Marketing-insights, Onderzoek & Analytics komt met een register waarin burgers zich kunnen inschrijven als ze niet willen dat zij aan de hand van wifi als passant worden geteld in winkelgebieden.

De Werkgroep Privacy van IAB Nederland, BVA bond van adverteerders en DLA Piper zal in gesprek gaan met leden en andere branche organisaties over het besluit van de Autoriteit Persoonsgegevens om conditionele toegang tot websites en apps te verbieden.

Op 28 maart organiseert de MOA de MOAcademy "Next generation customer experience" met Christophe Vergult en Renee van Dalen als workshopleiders. Deze workshop is bestemd voor onderzoekers, customer experience / customer journey experts, marketeers en CRM experts.

Op 25 maart organiseert de MOA de MOAcademy "SPSS Advanced Datamanagement" uit de leergang marktonderzoek met Robert van Ossenbruggen als workshopleider. Deze workshop is bestemd voor datamanagers en analisten met minimaal 2 jaar ervaring met SPSS.

In zijn blog doet Hakim Zemni, InSites Consulting, verslag van het IIEX European Event, dat onlangs in Amsterdam gehouden werd. Hij onderscheidt zes "features" voor de marktonderzoekers van de toekomst. 

Feedback willen we tegenwoordig allemaal. Maar wil je die dan anoniem of niet-anoniem ontvangen? Voor Esther Reenders, CEOlab, is er in haar blog geen discussie mogelijk: het liefst niet-anoniem. 

De wereldwijde marktonderzoek associatie ESOMAR gaat een strategische partnership aan met de nieuw opgerichte Canadian Research and Insights Council (CRIC).

Aanmelden Cloutoday