(Opinie)onderzoek en de media

Op 4 oktober organiseert de MOA de MOAcademy '(Opinie)onderzoek en de media' met Peter Kanne als workshopleider. Deze workshop is bestemd voor onderzoekers of directieleden die onderzoek publicitair inzetten of van plan zijn dit te gaan doen.

schrijfjehierin deelnemerslijst

 

INLEIDING

Het cliché luidt: als je publiciteit wilt, laat je een onderzoek uitvoeren. Neem een beetje een spannend onderwerp en je haalt de pers. Werkt het echt zo? En als het zo is: voor wie is dit goed? Voor het onderzoeksbureau? Voor de opdrachtgever? Voor het maatschappelijk debat? Voor de onderzoeksbranche?

Deze workshop gaat op deze vragen in en behandelt de do’s and don’ts

INHOUD

In deze workshop willen we bovenstaande vragen offensief en defensief benaderen:

Offensief

Het cliché is waar, dus maak er gebruik van. Voor je eigen bureau of voor je klant.

  • Waar moet het onderzoek aan voldoen? Waar moet je aan denken?
  • Wat moet je doen om je onderzoek in de media te krijgen? Persbericht? Wie te benaderen?
  • Hoe kun je het inzetten om het profiel van je bureau te versterken?
  • Pas vooraf op voor valkuilen

Defensief

Omdat het cliché waar is lig je onder een vergrootglas. Menig (marketing)directeur wordt nog gillend wakker van de onderzoeken die de toets der kritiek niet konden doorstaan en zorgden voor imagoschade van het bureau.

  • Hoe publicitaire uitglijders te voorkomen? Of (als dat te laat is): hoe de schade te beperken?
  • Hoe reageer je als journalisten je benaderen met vragen over het onderzoek?
  • Voorbeelden uit de praktijk: waar en waarom ging het mis? Hoe was dit te voorkomen geweest?

DOEL

Het doel is tweeledig, in de workshop leren we je:

  • met trots (opinie)onderzoek in te zetten om relevante vraagstukken – met behulp van onderzoek – onder de aandacht van een groot publiek te brengen
  • te waarborgen dat dit op een goede manier gebeurt en te voorkomen dat je je bureau – en het onderzoeksvak – in verlegenheid brengt

DOELGROEP

Deze workshop is bestemd voor onderzoekers of directieleden die onderzoek publicitair inzetten of van plan zijn dit te gaan doen.

 

Locatie MOA, Kingsfordweg 151, Amsterdam (Regus gebouw)
Tijd 10.00-16.30 uur
Workshopleider PeterKanne Peter Kanne
Niveau Deze workshop is voor deelnemers die met het onderwerp: ‘Enige ervaring hebben (B niveau)’ tot ‘veel ervaring hebben (C niveau)’
Beoordeling: 7,6
Hoe is de MOAcademy opgebouwd? 15% theorie en 85% praktijk
Max. aantal deelnemers 15

 

KOSTEN

MOA-leden* € 370,-- excl. BTW
NIMA, Logeion, VBO- en VSO-leden € 370,-- excl. BTW
Niet-leden € 570,-- excl. BTW
Lesmateriaal, lunch, koffie en thee zijn inbegrepen

 

schrijfjehierin deelnemerslijst

 


* Onder MOA-leden verstaan we een persoonlijk lidmaatschap, dus niet alleen een bedrijfslidmaatschap.

Aanmelden Cloutoday