MIE trekt ruim 2400 bezoekers, cultuuromslag sector zichtbaar

Ruim 2400 marketeers, data-analisten, insights managers en research professionals bezochten op 31 januari en 1 februari het MIE, het grootste marketing, insights en analytics event van Nederland. Opvallend in de presentaties was de grote nadruk op de samenhang van marketing, analytics en insights. De MOA, het organiserende expertise center voor marketing –insights, onderzoek en analytics, constateert dat de veranderingen binnen het research-vak nu steeds zichtbaarder zijn en dat er sprake is van een cultuuromslag.

Nieuw dit jaar waren de partnerships van het Tijdschrift voor Marketing en de BVA. Via deze partners kon het MIE vooral veel marketeers verwelkomen.

Volgens MOA-directeur Wim van Slooten is het duidelijk dat de sector snel verandert van karakter: ‘Binnen bedrijven werken disciplines veel nauwer samen en is data-verzameling en- analyse en het opbouwen van insights steeds essentiëler bij het bedenken en marketen van producten en diensten. Bezoekers van het MIE weerspiegelen die nieuwe manier van werken en ze maken daarmee de cultuuromslag van het vak zichtbaar. Vaak zijn ze jong, gefocust op data, gespitst op interdisciplinaire samenwerking en nieuwsgierig naar kennis. Het MIE wil die expertise bieden, advies geven en vaardigheden bijbrengen. De hoge opkomst op het MIE bewijst dat het een succesvolle aanpak is.’

10 zalen, 100 programma’s en de top-10

In 10 zalen van het Media Plaza vonden ruim 100 sessies plaats. De bezoekers konden een waardering toekennen aan de presentaties. Kijk hier naar alle beoordelingen. De presentaties die beschikbaar zijn gesteld vind je onder Programma: klik op de betreffende lezing en download de presentatie.

Aanmelden Cloutoday