Make your brand (research) great again!

Al decennialang krijgen adverteerders een standaard aanpak voorgeschoteld om merkeffecten te meten. Steeds vaker komen merken tot de conclusie dat de uitkomsten van deze methode hen weinig leert en het ontbreekt aan concrete inzichten om het merk stuurbaar te maken.

Juist dit besef ontstaat in een tijdperk waarin een verfrissende visie op merkbouw, merkassociaties en marktpositie centraal staan. Eén ding staat als een paal boven water, met de juiste tools en het nodige doorzettingsvermogen kunnen marketeers het merk écht gaan meten. 

Hoe wil je als merk groeien? 

Groeien willen we allemaal, maar de vraag is waarin. In de eerste stap bepaal je waarin je als merk relevant(er) wilt worden voor de consument. Dit vergt training en oefening, stel jezelf vaak de vraag wat de consument drijft om een merk af te nemen. Of misschien nog wel belangrijker: de vraag 'waarom niet'. Ga daar actief mee aan de slag, train jezelf om consumenten beter te begrijpen en stel de metrics op waarin jij als merk wilt groeien.  

Spreek de taal van jouw merk!

Een volgende stap is het combineren van inzichten die helpen de consument en je merk beter te begrijpen. Leer jezelf, collega's en het reclamebureau hoe met losse creatie of volledige multimediale campagnes de merk metrics kunnen worden beïnvloed. Het opstellen van de merk metrics heeft meer weg van het ontwikkelen van een eigen merktaal die iedereen in het team begrijpt. Dit is een vruchtbare bodem waarop experts kunnen samenwerken en merken kunnen sturen en laten groeien. In het huidige tijdperk is merkonderzoek een combinatie van verschillende tools die je ondersteunen de merktaal te spreken.

Zonder training en inspiratie wordt het meten van merken een lastige klus. Het is tijd om jouw merk(onderzoek) weer groot te maken. Volg onze brand bootcamp op het MIE 2018 of kom langs bij stand 12. Voor meer informatie over onze bootcamp ga je naar www.validators.nl/project/mie-2018

Martin Leeflang, CEO Validators

Aanmelden Cloutoday