easy2survey lanceert Pre-Test Point of Sale

DVJ Insights heeft de eerste geautomatiseerde POS test gelanceerd binnen het easy2survey platform. Door gebruik te maken van deze test kunnen bedrijven de beste beslissingen nemen voor hun POS-materiaal en het meest profiteren van het belangrijke ‘Moment Of Truth’.

Al jaren weten we hoe belangrijk de winkelvloer is voor het verkrijgen van aandacht van de consument. Uit vele gesprekken met marketing verantwoordelijken bleek dat er een behoefte was aan een snelle manier om dit materiaal te testen. Omdat de investeringen ten opzichte van andere vormen van communicatie vaak relatief laag waren, werd testen nogal eens overgeslagen. Door een goede test snel en kosteneffectief uit te voeren krijgen bedrijven de mogelijkheid om meer rendement te halen uit deze belangrijke activiteit.

Lucas Hulsebos, CEO DVJ Research Group: “Point-of-sale gaat over de ‘Moment Of Truth’ en heeft een grote impact op het koopgedrag van consumenten. Echter, niet veel bedrijven kijken naar het effect dat point of sale materiaal heeft op sales. De reden hiervoor is dat investeringen in POS-materiaal relatief laag zijn, vergeleken met andere marketingactiviteiten. Het materiaal zelf wordt vaak eenmalig gebruikt, waarnaar er iets nieuws wordt ontwikkeld. Door meerdere meta-analyses uit te voeren op verschillende databronnen, hebben we geleerd dat de resultaten sterk verschillen. Dit betekent dat de ROI aanzienlijk kan worden verbeterd als bedrijven besluiten om dit te testen, en alleen die POS-materialen gebruiken die beter presteren dan de concurrentie.”

Over de Pre-Test POS

De Point of Sale Test bestaat uit de volgende aspecten: easy2survey gebuikt een unieke methode die rekening houdt met hoe mensen zich gedragen in de winkel. Het materiaal wordt geplaatst in de natuurlijke omgeving en mensen beslissen zelf of en hoe lang ze met het materiaal bezig willen zijn. De pre-test meet van moment tot moment wat mensen zien en missen in het materiaal, waarbij wordt gefocust op de eerste 2 seconden. De test meet de impact en evaluatie van het materiaal om het gehele beeld te krijgen. De holistische set-up biedt alle noodzakelijke diagnostiek om te optimaliseren en te verbeteren en wordt altijd vergeleken met een relevante benchmark. Door gebruik te maken van deze test kunnen bedrijven de beste beslissingen nemen voor hun POS-materiaal en het meest profiteren van het belangrijke ‘Moment Of Truth’.

Over easy2survey

easy2survey is de geautomatiseerde onderzoeksoplossing van DVJ Insights en is beschikbaar in alle markten. easy2survey ontwikkelde zich door de groeiende vraag naar meer standaardisatie in onderzoek, zodat onderzoek kan meegaan met het tempo van de versnellende bedrijfsprocessen. Het doel is echter niet om onderzoek goedkoper en sneller te maken, maar ook om betere antwoorden te krijgen en de mogelijkheid te bieden om alles te testen. Om ervoor te zorgen dat kwaliteit en excellent onderzoek de eerste plaats innemen, zijn de onderzoeksoplossingen van DVJ Insights vertaald in gestandaardiseerde producten van hoge kwaliteit. 

Bron: Persbericht DVJ Insights, 4 april 2019

Aanmelden Cloutoday