Onderzoek

Onderzoek

Heeft u nieuws over een onderzoek?

Heeft u een interessant onderzoek uitgevoerd of gelezen en wilt u de resultaten met ons delen? Stuur uw bijdrage voor de ClouToday nieuwsbrief / website naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Recruiters benaderen vaker mannen dan vrouwen. Ook zijn mannen eerder geneigd om op aanbiedingen in te gaan. Dat blijkt uit het Intermediair Imago Onderzoek 2018 uitgevoerd door Motivaction onder ruim 4.000 hoogopgeleide Nederlanders.

On June 6th, Ipsos Affluent Intelligence releases the 23rd annual release of the European Affluent Survey. The Ipsos Affluent Survey measures the media and marketing behaviour of Europe’s most Affluent and Influential consumers – the Affluencers.

Grote retailers en fabrikanten van consumentenproducten wacht wereldwijd de komende twee jaar een compleet nieuw speelveld. Fysieke winkels verdwijnen verder, fabrikanten gaan meer producten rechtstreeks aan de consument verkopen en productieketens worden veel meer op de behoefte van de klant worden afgestemd.

Op een mooie woensdagochtend in de kantine van een Spakenburgs visbedrijf werd het fundament gelegd voor de Nationale Haringtest. Na al het rumoer in 2017 heeft Mobiel Centre proactief de verschillende organisaties benaderd om mee te denken over een goede test onder consumenten.

Nederlanders vinden contactloos betalen gemakkelijk en ze willen daarmee graag hogere bedragen afrekenen in de winkel. Maar de veiligheid van contactloos betalen is een punt van zorg.

Na jaren van daling steeg in 2017 het aantal verkochte nieuwe fietsen met 3,2 procent ten opzichte van het jaar ervoor, naar 957.000 stuks. Met 294.000 exemplaren is inmiddels bijna 1 op de 3 nieuwe fietsen een elektrische, zo blijkt uit cijfers van RAI Vereniging en BOVAG uit een steekproefonderzoek van GfK.

Voor de elfde editie publiceert Ruigrok NetPanel het jaarlijkse What’s happening online-onderzoek. In dit kwantitatieve onderzoek wordt de gehele breedte van de Nederlandse samenleving ondervraagd over internet- en sociale mediagebruik.

Vanaf 1 juli 2018 publiceert WPG Research enkele onderzoeken naar de (on)mogelijkheden om gasloos door het leven te kunnen. De onderzoeken zijn met name gericht op het verkrijgen van een gasloze woning op korte termijn.

I&O Research vroeg het recentelijk aan marktbezoekers en niet-markt bezoekers uit het I&O Research Panel. De resultaten werden samengevat in antwoorden op 10 vragen.

De economische vooruitzichten van de MKB’ers zijn voor 2018 buitengewoon gunstig, alle indicatoren uit de Motivaction-TrendMeter staan op groen en de index (het gemiddelde over de vier indicatoren) staat voor 2018 op maar liefst 27[1].

Aanmelden Cloutoday