Onderzoek

Onderzoek

Heeft u nieuws over een onderzoek?

Heeft u een interessant onderzoek uitgevoerd of gelezen en wilt u de resultaten met ons delen? Stuur uw bijdrage voor de ClouToday nieuwsbrief / website naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Een op de drie Nederlanders gaat na een week werken niet met een voldaan gevoel het weekend in. Met name millennials, de generatie geboren na 1980, zijn aan het einde van de werkweek toe aan weekend. Een kwart heeft dat gevoel zelfs altijd.

Voor het eerst sinds het aantreden van dit kabinet zien we dat de meerderheid van de kiezers ontevreden is over het kabinet. Op dit moment is 56 procent van alle kiezers ontevreden over het kabinet Rutte III, 40 procent is tevreden.

Op 1 januari 2016 waren er in Nederland 112 duizend miljonairshuishoudens, het grootste aantal sinds 2006. Het Noord-Hollandse Laren telde naar verhouding de meeste miljonairs, van de provincies was dat Zeeland. Dat meldt het CBS op basis van vermogenscijfers over de periode 2006 tot en met 2016. Het onderzoek naar miljonairshuishoudens is uitgevoerd op verzoek van Van Lanschot.

Uit De sociale staat van Nederland 2018 van het SCP blijkt dat de kwaliteit van leven van Nederlanders hoog is. Ook dit jaar geven Nederlanders hun leven een 7,8. Zo voelen de meeste mensen zich gezond, stijgt de levensverwachting en nemen de gevoelens van onveiligheid af.

In de week van 17 tot en met 22 september 2018 openen loopbaanprofessionals en jobcoaches gedurende de Week van de Loopbaan hun deuren voor alle belangstellenden met een loopbaanvraag. In deze week wordt aandacht gegeven aan een leven lang ontwikkelen.

Nieuw onderzoek toont overtuigend aan dat het gepercipieerd vertrouwen in een advertentieplatform het effect van reclame positief beïnvloedt. Mediabrands Marketing Sciences en Sanoma hebben recent maar liefst drie studies gedaan naar de invloed van vertrouwen in media op de effecten van reclame. In dit artikel worden de resultaten uit het onderzoeksrapport (op aanvraag beschikbaar) samengevat.

DVJ Insights onderzocht voor ING het financiële wel en wee van de vakantievierende Nederlanders. Geldzaken zijn op vakantie taboe, maar vier op de vijf Nederlanders is er toch mee bezig.

Van de Nederlandse consumenten heeft iets minder dan twee derde (60%) interesse in Smart Home als concept, een toename ten opzichte van 2017 (51%). Ondanks de stijgende bekendheid is de interesse van consumenten voor Smart Home afgenomen in vergelijking met vorig jaar – een trend die eveneens waarneembaar is in andere markten, zoals het Verenigd Koninkrijk. Dat blijkt uit de GfK Smart Monitor.

Acht samenwerkende provincies hebben in samenwerking met SAMR de zogenoemde Leisure Leefstijlen geactualiseerd; de Leefstijlvinder. Overheden, organisaties en ondernemers hebben daarmee beter inzicht in de vrijetijdswensen- en behoeften van Nederlanders.

Nederlanders weten nog te weinig van dementie, zo concludeert Samen dementievriendelijk op basis van onderzoek dat is uitgevoerd onder een representatieve groep van ruim 1.000 Nederlanders door Motivaction. Slechts één van de vier Nederlanders zou op straat de signalen van dementie herkennen.

Aanmelden Cloutoday